Son Yazılar

Venedik'te Bir Yahudi

Steve Jobs'ın hayatını anlatan kitabımı bitirdiğimde kendi kendime söz vermiştim. Bu sefer akıcı bir romanla hızlı bir şekilde kitap okuma alışkanlığıma geri dönecektim. Zira kişisel gelişim tadındaki kitaplar benimle fazla zaman seyahat ediyordu. Evdeki küçük kütüphanemize göz gezdirirken bu kitaba denk geldim: Venedik'te bir Yahudi. Sanırım adı beni cezbettiği için bu kitabı almıştım zamanında. Venedik Taciri'nde olduğu gibi Venedik'i anlatan güzel bir kitap olsa gerek dedim.
Aslında Venedik'i bu kadar sevmemde balayımı orada geçirmiş olmanın etkisi olduğunu düşünüyorum.
Velhasıl kelam, kitabıma başladım. Kitap 1545 Venedik'inde geçtiğinden, Osmanlı İmparatorluğu dönemini de yansıtıyor.
Kitabın yazarının ilk kitabı olması bakımından biraz ilginç. Ama tecrübesizliğinin aksine çok akıcı bir anlatım ve dille benim gönlümü kazandı Roberta Rich.
Kitap Yahudi gettosunda yaşayan Hanna adlı kısır bir ebenin gece vakti kapısının çalınması ve soylu bir aileden olan Katolik kontun Hanna'dan eşinin doğumuyla ilgili yardım istemesiyle başlıyor. Yahudilerin Katoliklerin doğumuna girmeleri Haham tarafından yasaklanmış, ayrıca Katolikler için aynı şey geçerli.
Tüccar olan ve Malta'da şovalyelere esir düşen eşi Isaac'ı kurtarmak adına Hanna bu teklifi kabul eder ve bilinmezliğe doğru yol alır. Doğumda yaşanan zorluklar, Kont'un ailesi ile yaşananlar ve Malta'da Isaac'ın başına gelenler film tadında beni yakaladı ve kendimce iyi bir hızla kitabı bitirdim.
Klasik konulu bir kitap olmasına rağmen çok içtenlikle yazılmış ve sürükleyici anlatımıyla, olayların heyecanıyla sizi alıp o tarihteki Venedik'e götürüyor.
Kanaller şehrini sevenlere veya akıcı bir romanla kitap arşivini canlandırmak isteyenlere tavsiye ederim.

1 yorum:

  1. Bende bugün okumaya başladım kitap hakkında bilgi verdiğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil