Son Yazılar

Dublörün Dilemması

Kitaplar konusunda pek yeniliğe açık değilim sanırım. Sevdiğim, bildiğim yazarların dışına çıkmak, hiç adını sanını duymadığım yazarların kitaplarını okumak pek adetim değil. Gerçi sohbetler sırasında öneriler üzerine kitap satın aldığım veya ödünç alarak o yazarı beğenmişliğim de vardır.
İşte Murat Menteş de karşıma bu şekilde çıktı. Arkadaşım Barış ile kitap alışverişlerimizde genelde karşılıklı olarak daha önce beğendiğimiz kitapları kullanıyoruz. Geçtiğimiz sene Eylül ayında doğum iznine çıkmadan hemen önce yine bir kitap alışverişi yaptık. Yeni bir kişisel gelişim kitabının sonuna gelmiştim ve sıra sürükleyici bir roman okumaya gelmişti. Sanırım Barış bana Alaycı Kuş serilerini getirmek üzere söz vermişti, fakat onu kardeşine verdiğinden bana bambaşka bir kitap getirdi ve ekledi: "Bu kitabı beğeneceğine çok eminim". Ben kitabı önce evirip çevirdim ve yazarının ismini okudum; Murat Menteş. 
Daha önce bu yazarı hiç duymadığıma kanaat getirdikten sonra, peki diyerek kitabı aldım. Doğum izni öncesi yoğun çalışma dönemimden dolayı kitabı layığıyla okuyamadım. İzne çıktıktan sonra doktor kontrollerinde sıra beklerken göz atmışlığımla kaldı kitap.
Doğum iznim sona ermesine yakın artık eski halime dönmem gerektiğine, tek okuduğum kitabın bebek gelişimiyle ilgili kalmaması gerektiğine karar vererek kitabı elime aldım. Kitabın adı Dublorün Dilemması.
Kitapta ana karakter Nuh Tufan'ın maskeler takarak başkalarının yerine geçmesi ve buna bağlı seyreden olaylar kişilerin ağızlarından anlatılıyor. Kitaptaki ilk dikkat çekici unsur isimlerin özenle seçilmiş olması. Dilara Dilemma, Nuh Tufan, İbrahim Kurban, Habip Hobodo (soyadını yanlış hatırlamış olabilirim), Ferruh Ferman.
Genel olarak Murat Menteş'in adı ve soyadına benzer uyum karakter adlarında da yakalanmış.
Nuh Tufan, ana karakter, albino bir dublör. Daha önceleri bir ajans kurup, Çöplük adında eski eşya satan mağaza kuruyor. Gazetelere ilan verip dublör arayan kişilerin derdine derman olmakla başına türlü olaylar geliyor. Eğlenceli, sürükleyici bir o kadar da öğretici öğeler taşıyan bu kitabı zevkle okuduğumu belirtmek isterim. Nuh Tufan'ın evinin Kuzguncuk'ta olması belki de beni bu kitaba bağlayan başka bir öğedir. Her karakterin ağzından bir bölüm anlatılıyor ve son bölümde olaylar toparlanıyor.
Bebek bezi üreticisi Ferruh Ferman, yerine geçmesi için dublör olarak Nuh Tufan'ı kiralar. Ferruh Ferman'ın metresi Dilara Dilemma ile zaman geçiren Nuh, onun aşık olduğu kız olduğunu anlayınca işine dört elle sarılır. Olaylar peşi sıra giderken beklenmedik gelişmeler Nuh'u tehlikeye atacaktır.
Soluk soluğa okunan bir polisiye roman olmasa da anlatımı ve kurgusu ile çok başarılı. Murat Menteş'i kitabı okunabilecek, takip edilmesi gereken yazarlar listeme eklemek ve sonraki kitaplarını da okumak istiyorum.



5 yorum: