Son Yazılar

Barış Manço'nun Anısına

Barış Manço benim için çocukluğumu hatırlamak demek, unutulmaz şarkılarla hala neşelenmek demek. Barış Manço'nun şarkılarıyla büyüdüm ben, Adam Olacak Çocuk'u izleyerek geçirdim Pazar sabahlarını. 7'den 77'ye programının devamında Barış Manço'nun gezip gördüğü yerleri hayretle izleyerek bitirirdim kahvaltımı. 
Eski şarkılarını da bilirdim, yeni çıkan albümlerini de takip ederdim.Uzun saçları, sakalı ve farklı farklı taktığı yüzükleriyle çok farklı bir tarzı vardı. Şarkıları hep çok anlamlıydı, mutlaka bir mesaj içeriyordu. Dinlediğim diğer müzisyenlerin tarzına benzemiyordu. Anadolu rock dedikleri türdü ama o türde müzik yapanlardan kendini sıyırmıştı.
Neredeyse her konuda söyleyecek bir şarkısı vardı. En çok halhal şarkısını severdim. Söylemesi zor bir şarkıydı, söylerken çoğu kez detone olurdum ama olsun ben yine de söylemekten bıkmazdım. Dağlar dağlar şarkısınının nakarat kısmında o kadar çok zorlanmama rağmen şarkıya eşlik etmekten kendimi alamazdım.
Ayı şarkısı vardı mesela, ima dolu ama çocukların çok sevdiği bir şarkıydı. Bugün bayram dediğimiz zaman hep akla gelen "Bugün Bayram" şarkısı vardı. Hatmi çiçeği ile Barış Manço sayesinde tanıştım ben. Fabl tadındaki "Arkadaşım Eşek" de favori çocuk şarkılarındandır.
Barış Manço yola sadece çocuk şarkılarıyla çıkıp öyle devam etmemiştir. Müziğe Twist ve Rock n' Roll'un popüler olduğu yıllarda bu akımlardan etkilenerek başlayan Manço sayısız albüm ve 45'lik çıkararak müzik dünyasında yerini sağlamlaştırdı.
Ben Barış Manço şarkılarıyla büyüdüm, hala da severek onun şarkılarını dinliyorum ve eminim ki hep de bıkmadan usanmadan dinleyeceğim ve kızıma da onun şarkılarını dinleteceğim. Böylece Barış Manço hep kalbimizde yaşıyor olacak...

Hiç yorum yok