Son Yazılar

Nobel Ödüllü Yazarlardan... Gabriel Garcia Marquez

Yıllar önce orta okul yıllarımda Yüzyıllık Yalnızlık adlı kitabın adını hep duyardım, ama bir türlü okumak için hamlede bulunmadığım için yıllarca sadece belleğime kazınan bir kitap adı olmaktan öteye gidemedi.
Ta ki bu sene bir arkadaşımdan kitap önerisi isteyene kadar. Son zamanlarda okuduğu ve sürükleyici bulduğu bir kitap önermesini rica ettiğimde, bana Yüzyıllık Yalnızlık kitabını getirebilirim sana, dedi. Kitabın adını duyduğuma çok sevindim ve artık gerçekten zamanının geldiğini düşündüm.
Kitabı elime alır almaz arka kapaktaki açıklamaları okudum, kitap yazarın gerçek hayatından, ailesinden esinlenerek yazılmıştı.
Kitap yazarın kendi ailesindeki isimleri birbirinin aynı olarak tekrarlanan birçok birey, toprak yiyen bir kızkardeş ve geleceği gören babaannesinin esinlenerek kaleme alınmış.
Kitabın ilk sayfasında sizi bir aile ağacı karşılıyor. İlk gördüğümde şaşırmıştım ama sonraki sayfalarda o sayfaya kaç kere dönüp kimin kim olduğunu hatırlayamadığımda baktığımı hatırlıyorum.
Olağanüstü, doğa üstü olaylar sanki sıradan olaylar gibi anlatılıyor kitapta. Aile Mocando diye bir fantastik kasabada yaşıyorlar, hatta soyun başı olan kişi bu kasabanın kurucularından. Yıllarca hükümetle, dinle vs. bağlantıları olmayan mutlu aileler yaşıyor, ta ki hükümet elini atana, kiliseler inşa edilip de rahipler atanana kadar...
O günden sonra kasaba hiç bir şey eskisi gibi olmuyor, tatlı-acı olaylar yaşanırken, yazarın da arka kapakta ifade ettiği gibi normalmiş gibi karşılanıyor.
Bu kitap 1982 yılında nobel edebiyat ödülü kazanmış. 27 sene bile geçse zevkle okudum kitabı ve yazarın diğer kitaplarını okumak üzere kendime söz verdim...

2 yorum:

  1. Kitabı merak ettim ve okunacaklar listesine ekledim bile.Okunacak kitaplar listem oldukça uzadı. Umarım bu kitaba sıra gelmesi çok uzun sürmez.

    Sevgiler..

    Bircan

    YanıtlaSil
  2. evet güzel bir kitaptı bu..ailenin soyağacını ve başka isim yokmuş gibi tüm veletlere aynı ismin konması takibimi baya zorlaştırmıştı:))

    YanıtlaSil