Son Yazılar

Kadın Gözüyle Teknoloji: Akıllı telefonların IQ'su ne olmalı?

Bir kadın olarak zaten çantamda bir sürü nesneyle dolaşmak ve o ağırlıkları taşımak zorundayım. Hep bir önlem durumu, aman lazım olur düşüncesi buna sebep oluyor. Makyaj malzemesi, temizlik mendilleri, krem, bazen oje, dudak koruyucu vs. Hepsi ufak görünen bu nesneler birleşince çantamın ağırlığı kilolar mertebesine geliyor, hele bir de buna cep telefonunu eklersek.
Erkekler gibi işimiz kolay olsa, cebimize atıp çıkıverirdik dışarıya. Ağırlıkları hesaba katınca benim telefondan beklentim hafiflikle başlıyor. Bir de ince olması gerekir ki, en küçük çanta cebine girsin veya bir yerlere sığabilsin.
Bir kadının teknolojiden veya yüksek teknoloji sahibi üründen beklentisi nedir sizce?
Performans, hız, çok fonksiyonlu olması mı yoksa şık, hafif, uzun pil ömrüne sahip olması mı? 
İkinci tarafın ağır basacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Erkeklerdeki teknoloji hırsının aksine bizde böyle bir durum yok. Şık olduğu sürece çok fonksiyonel olmayan telefonları yanımızda taşırız. Yalnız artık yeni nesil akıllı telefonlar pazarda yer edindikçe artık o hafiflik beklentisi yerini biraz daha fonksiyona bırakmış durumda.
Artık bir akıllı telefon bağımlısı olan ben aylardır bozuk olan akıllı telefonmla idare edip gül gibi yaşarken birden beni terk etti, bozuldu gitti. Yedek telefonum eski bir kapaklı telefon. Çok fonksiyonel, kendine göre şık, dayanıklı ve aslında bir telefondan beklenen her özelliğe sahip. Yalnız bir eksiği var: IQ'su çok düşük...
Benim artık telefondan beklentim dahi seviyesinde olmasa da orta düzeyde IQ'ya sahip bir akıllı telefon, zira iletişim çağındayız. Artık sadece telefonla görüşmek, mesajlaşmak yetmiyor, twit atmak, facebook'ta yorum yapmak, linkedin'de irtibatta olmak, instagramda resim paylaşmak iletişim anlamına geliyor. Sosyal medya bu kadar önemliyken de geride kalmak olmuyor, malum çağımız iletişim çağı.
Artık öyle bir zamandayız ki, akıllı telefonu olmayan kendi aklından da şüphe eder duruma geliyor...

1 yorum:

  1. be eşime telefon aldım telefonun fiyatı cezbetti akıllı olması değil ama dış görünüşe baktı. albakavm.com adresinden bide 50 tl hediye çeki verdiler ooo hemen alırım dedi. şimdilik sıkıntı yok kullanıyor. telefonunu içinde hiç uygulama yok aklını kullanmıyor.

    YanıtlaSil