Son Yazılar

Yeni Bir Hayat!

Neden Amerika’da Doğum?
Aslında bu sorunun cevabı çok basit. Amerika’da doğum bebeğinizin Amerikan vatandaşı olması anlamına geliyor. Ancak neredeyse hergün ünlü bir ismin Amerika’ya doğum yapmak için gittiğini duyar olunca acaba bu sorunun başka bir cevabı da var mı diye düşündüm. Biraz araştırma yapınca karşıma Amerika doğum konusunda hizmet veren Yeni Bir Hayat ve şirketin genel müdürü Şevki Akaydın çıktı. Ben de ona Amerika’da doğmuş olmanın Amerikan pasaportuna sahip olma dışında başka avantajları da var mı diye sordum. Cevaplarını sizle paylaşıyorum.
Amerikan vatandaşlığı tüm hayatı boyunca süren bir hak ve bunun için Amerika’da devamlı olarak yaşaması gerekmiyor. Örneğin doğumdan sonra yetişkin oluncaya kadar Amerika’ya hiç gitmeyebilir. Bu durumda bile hakkı kaybolmuyor. Ayrıca kendi çocukları da Türkiye’de doğsalar bile Amerikan vatandaşı oluyorlar. Bu da son derece önemli bir detay. Yani çocuğunuzla birlikte torunlarınızı da Amerikan vatandaşı yapmış oluyorsunuz.
Amerika yurtdışı eğitim denildiğinde hepimizin belki de ilk aklına gelen ülke. Dünyanın en iyi okullarının birçoğu Amerika’da bulunuyor. Sadece üniversiteler değil, temel eğitim kurumlarında da eğitimin kalitesi gayet iyi. Bebeğiniz Amerika’da dünyaya geldiği takdirde diğer Amerikalı öğrenciler gibi temel eğitimden ücretsiz yararlanıyor. İster ilk öğretim, isterseniz lise eğitimi döneminde çocuğunuz Amerika’ya gidebilir ve devlet okullarında hiçbir ücret ödemeden eğitimini tamamlayabilir.
Aslında temel eğitim açısından Türkiye’de özel hakları oluyor. Şöyle ki belirli kolejler yabancı öğrencileri sınav yapmadan kabul ediyorlar. Bunun ne kadar önemli bir ayrıcalık olduğu şüphesiz tartışılmaz. Zira kolej sınavlarına girmeme demek sınav stresi olmadan geçen bir öğrencilik anlamına geliyor. Çocuğunuz öğrenciliğinin keyfini çıkararak, boş zamanını özel dersler yerine müzikle, sporla uğraşarak geçiriyor olacak.
Üniversite çağı geldiğinde ise Amerika’da üniversite eğitimi yapmak isterse yabancı öğrenci ücreti ödemek zorunda kalmadan okullara başlıyor. Amerika’da üniversiteye gitmek isteyen bir Türk öğrencinin yıllık okul ücreti ortalama $20,000 civarında. Oysa Amerikalı öğrenciler bu rakamın yaklaşık 3’de 1’ini ödüyorlar. Hatta biraz notları iyi bir öğrenci ise üniversiteden burs alarak tamamen ücretsiz eğitim görmesi de mümkün.
Şevki Akaydın bir başka ayrıcalığın da anne ve babalar için olduğunu belirtti. Sizler de çocuğunuz yetişkin bir kişi olduğunda Amerika’ya yerleşme hakkını elde ediyorsunuz. Önce o gidiyor, sonra sizin için greencard başvurusu yaparak sizlere de Amerika kapılarını açıyor.

Özet olarak Amerika’da doğmak sadece vizesiz seyahat etmek anlamına gelmiyor. Bunun çok daha ötesinde fırsatlar sunuyor.

Hiç yorum yok